Zespół Szkolno-Przedszkolny
w Lisewie

Masz pytania? Zadzwoń

56 676 79 16
Podobny obraz


ROK SZKOLNY 2021/2022


17.10.2021r.

Dzień Drzewa

 Jest to dzień poświęcony ochronie drzew, a wymyślono go  prawie 150 lat temu w USA.

11 października nasza grupa obchodziła to święto. Dzieci zostały zapoznane z budową drzewa, wyglądem i nazwami wybranych drzew oraz ich liści
i owoców. Mogły za pomocą zmysłów poznać korę drzewa, gałązki z liśćmi, szyszki, kasztany, żołędzie.  W pantomimie pokazały, jak wygląda drzewo zdrowe i drzewo chore. W czasie „burzy mózgów” dzieci ustaliły, do czego potrzebne są drzewa, jakie korzyści nam dają i co możemy zrobić dla ich ochrony ( został wykonany plakat). Ze znalezionych darów jesieni została stworzona ścieżka sensoryczna, po której dzieci chodziły i opisywały swoje doznania.

Kolejnym punktem było wyjście do parku. Tam dzieci rozpoznawały nazwy drzew, przyglądały się im, dotykały, wąchały, przytulały się, zbierały kasztany, żołędzie
i liście. Na kartce papieru za pomocą kredek świecowych odrysowywały fakturę kory drzew oraz wykonały taniec wokół dębu (nawet dzieci ze szkoły dołączyły do nas).

Po powrocie do przedszkola dzieci wykonały prace plastyczne. Jedna grupa na kontur drzewa naklejała naturalne listki, druga grupa za pomocą patyczków higienicznych zamoczonych w farbie odciskała ślady tworząc jesienne drzewo, natomiast trzecia grupa stemplowała pędzlami z gąbki kolorowe liście. Wykonanie tych prac sprawiło dzieciom ogromną radość, a rodzice mogą je podziwiać na wystawie prac w naszej szatni.

Na zakończenie dzieci otrzymały odznaki „Przyjaciela drzew”.

Obchody Dnia Drzewa rozpoczęły w naszej grupie realizację projektu edukacyjnego „Drzewo”.


Dzień Chłopaka

W naszej grupie mamy fajnych 9 chłopaków. I z okazji ich święta przygotowaliśmy dla nich niespodziankę. Wszyscy byliśmy ubrani odświętnie, bo jak święto, to święto! Dziewczynki złożyły chłopcom życzenia z okazji Dnia Chłopaka, zaśpiewały pięknie „Sto lat” i wręczyły upominki, a p. Justyna wręczyła dyplomy Super Chłopaka. Następnie dziewczynki zaprosiły chłopaków do wspólnych tańców przy naszych ulubionych piosenkach. Były też zdjęcia z wykorzystaniem śmiesznych męskich rekwizytów. I nawet dziewczynki, choć przez chwilę mogły zamienić się w chłopaków 😉 Dla wszystkich dzieci był słodko – owocowy poczęstunek, który przygotowali nasi rodzice.


Wycieczka do lasu.

28 września, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy autokarem na wycieczkę do lasu w Jeżewie, Nadleśnictwo Dąbrowa. Humory wszystkim dopisywały
i byliśmy podekscytowani wyjazdem. Na miejscu powitali nas pracownicy nadleśnictwa i zaprosili do poznania wszystkiego, co dotyczy polskich lasów.
Przeszliśmy ścieżką edukacyjną, na której Pan leśniczy opowiadał nam leśne ciekawostki. Poznaliśmy rodzaje drzew oraz gatunki zwierząt, które żyją w polskich lasach. Usłyszeliśmy odgłosy różnych zwierząt. Zobaczyliśmy, w jaki sposób można określić wiek drzewa. Mieliśmy okazję zobaczyć eksponaty takich zwierząt, jak jeleń, wilk, daniel, borsuk, lis,
a nawet dotknąć skóry dzika  i wilka. W budynku nadleśnictwa oglądaliśmy dawne urządzenia, które kiedyś służyły pracownikom do pracy oraz galerię zdjęć przedstawiających mundury leśniczych w różnych okresach.
Była też przerwa na zjedzenie pyszności, które do plecaków zapakowali nam nasi rodzice.
Na zakończenie pobytu czekała na nas niespodzianka – ogromny plac zabaw, na którym bawiliśmy się znakomicie.
A jak nam się udała wycieczka? Zobaczcie na naszą galerię zdjęć!


Powitanie Jesieni

Na nadejście nowej pory roku, dzieci odpowiednio się przygotowały. Każdy był ubrany w jesienne kolory i miał jesienne nakrycie głowy. Na początek był przemarsz „jesiennych dzieci” i prezentacja swojego nakrycia głowy oraz wiwatowanie „Witamy Jesień!” Następnie dzieci rozwiązywały jesienne zagadki i wypowiadały się na temat „Po czym można poznać, że nadchodzi jesień?”, „Co zbieramy jesienią w parku, lesie, sadzie i ogrodzie?” Wymienione dary jesieni dzieci dzieliły na sylaby. Dzieci bawiły się przy piosenkach „Ogórek” i „Małe czerwone jabłuszko”, a dla relaksacji, wykonały sobie wzajemnie przyjemny „Jesienny masażyk”. Na zakończenie dzieci kolorowały kredkami pastelowymi szablony liści. Oczywiście jesiennych liści. Po wycięciu powstały z nich jesienne drzewa, które stanowią dekorację w naszej szatni przedszkolnej.


Dzień Przedszkolaka

20 września wszystkie przedszkolaki w całej Polsce obchodzą swoje święto. Nasza grupa również świętowała! Na powitanie dzieci wysłuchały piosenki pt. „Dzień Przedszkolaka”, po czym  p. Justyna złożyła życzenia wszystkim „Biedronkom” i zaśpiewała „Sto lat”. Z zastosowaniem metody „burza mózgów” dzieci określiły jaki powinien być super przedszkolak, w jaki sposób powinien się zachowywać. W naszej grupie są mądre pięciolatki, więc wykonały to zdanie wzorowo. Kolejnym zadaniem był quiz dotyczący naszego przedszkola i tu również dzieci świetnie sobie poradziły. Do zabawy z balonami nie trzeba było zapraszać dzieci, bo balony równa się super zabawa. Uśmiechy na twarzach gwarantowane. Następnie dzieci siedząc w parach naprzeciwko siebie, wymieniały podobieństwa i różnice, jakie zauważyły w swoim wyglądzie oraz mówiły sobie wzajemnie miłe słowa ♥ Zabawy o częściach ciała są dzieciom dobrze znane i bardzo lubiane. Zarówno „Głowa, ramiona, kolana, pięty”, jak i „Head, sholders…” Dzieci wymieniały części ciała w języku polskim i angielskim. Nie mogło też zabraknąć ulubionej ostatnio zabawy tanecznej w parach „Podaj rączki obie, zatańczymy sobie”. Ostatnim zadaniem była praca plastyczna nt. „Mój przyjaciel/moja przyjaciółka”. Na zakończenie świętowania dzieci otrzymały dyplom Super Przedszkolaka, upominki oraz słodki poczęstunek.



Międzynarodowy Dzień Kropki

Jest to dzień odkrywania talentów, wiary we własne siły i możliwości. Kropka to symbol pomysłowości, kreatywności, odwagi i pewności siebie. I właśnie to było zamysłem naszych dzisiejszych działań! Na początek dzieci obejrzały film pt. „The dot” i poznały historię Vashti, która uwierzyła we własne siły, możliwości i odkryła swój talent. Dzieci wypowiadały się na temat swoich talentów, a rodzice wypisali na kolorowych kropkach talenty swoich dzieci, z których zrobiliśmy „Drzewo talentów”. Były też różne zabawy z kropkami (m.in. „Kropkowy Twister”), które sprawiły dzieciom ogromną radość. Po wysłuchaniu opowiadania „Opowieść i małej kropce”, dzieci wykonały prace plastyczne „Stwórz coś z kropki”, gdzie wykazały się pomysłowością i każda praca była inna i bardzo ciekawa. A malowanie palcami i patyczkami higienicznymi sprawiło dzieciom niesamowitą frajdę. Prace dzieci można podziwiać w szatni naszego przedszkola oraz poniżej.
Na zakończenie dzieci pozowały do zdjęć i otrzymały dyplomy za udział w kreatywnych zajęciach.


Witajcie!

Nowy rok szkolny, nowa przygoda, a nasza grupa w niezmienionym składzie 😊


ROK SZKOLNY 2020/2021

01.06.2021

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MIESIĄC CZERWIEC

Tematyka:

  1. Lato – czas zabawy
  2. Kolorowe lato
  3. Żegnamy przedszkole
  4. Do widzenia!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,
  • doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii,
  • budzenie empatii,
  • poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie słownika czynnego,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej,
  • zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
  • poznanie określeń związanych z położeniem różnych przedmiotów w przestrzeni,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wykonywania zadań,
  • poznanie wybranych kroków tanecznych,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uwrażliwienie na piękno tańca,
  • poznanie wyglądu i nazw wybranych letnich kwiatów,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas zajęć plastycznych,
  • poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie empatii i wrażliwości,
  • poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
  • poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,
  • rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
  • uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o środowisko naturalne, a szczególności pszczoły,
  • poznanie głosów wybranych mieszkańców łąki,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
  • nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
  • rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie sprawności motorycznej,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw,
  • poznanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu nad morzem,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • odnajdywanie radości w kreatywnym działaniu,
  • poznanie różnych letnich zabaw,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • odnajdywanie korzyści płynących ze spędzania czasu na świeżym powietrzu,
  • zachęcanie do estetycznego wykonania pracy,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury,
  • zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych,
  • poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
  • rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
  • doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
  • poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • doskonalenie umiejętności liczenia;
  • uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów Polski,
  • poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
  • ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas wakacji nad morzem.

04.05.2021

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MIESIĄC MAJ

Tematyka:

  1. Wielka wyprawa
  2. Nasze podróże
  3. Książka – mój przyjaciel. Baśnie, bajki, legendy
  4. Rodzina razem się trzyma. Ja i moi bliscy

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „oszczędność”,
  • zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
  • poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
  • poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • budowanie pewności siebie,
  • poznanie roli tempa w piosenkach,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,
  • poznanie budowy samolotu,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
  • motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
  • poznanie różnych sposobów oszczędzania,
  • kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
  • wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,
  • poznanie wybranych owoców tropikalnych,
  • zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
  • poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
  • budowanie poczucia przynależności do grupy,
  • poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
  • nauka gry na bębenku,
  • budzenie poczucia ciekawości świata,
  • poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu
  • poznanie wartości „mądrość”,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
  • budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
  • poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
  • rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
  • poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • nabywanie wiadomości dotyczących książek,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
  • zachęcanie do częstego odwiedzania biblioteki,
  • poznanie różnych książek z nutami,
  • rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.,
  • poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
  • integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw,
  • poznanie różnych rodzajów książek,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • kształcenie słownika czynnego dzieci,
  • budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w książkach,
  • poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie roli księgarni,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
  • rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni,
  • rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
  • budzenie zainteresowania muzyką,
  • poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu „Książka”,
  • rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia,
  • zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem,
  • poznanie roli i wartości rodziny,
  • rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
  • poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
  •  rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • poznanie nazw wybranych kwiatów,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • poznanie wybranych utworów muzyki poważnej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
  • pokazanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku,
  • poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
  • ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej wypowiedzi,
  • ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
  • poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie umiejętności językowych dzieci,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie piosenki o tacie z dziecięcego repertuaru muzyki,
  • rozwijanie słuchu muzycznego dzieci i ich umiejętności wokalnych,
  • poznanie wyglądu różnych zegarów,
  • rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
  • rozwijanie poczucia estetyki u dzieci.

Szanowni Państwo. W trosce o bezpieczeństwo Waszych dzieci zmuszony jestem do ograniczenia funkcjonowania przedszkola w piątek, 5 marca. W przedszkolu będzie obecna w zasadzie tylko pani Joanna. Może przyjdzie już pani Natalia, ale mimo wszystko jest to zbyt mało aby zapewnić kompletne zajęcia wszystkim grupom. Dlatego bardzo proszę o zapewnienie opieki dzieciom na piątek i nie posyłanie dzieci do przedszkola. Od poniedziałku wszystko powinno wrócić do normy. Nie będzie tylko pani Ani. Proszę o zrozumienie tej sytuacji.


Kolejna zła informacja. Pani Justyny nie będzie do 5 marca. Na dodatek kolejni nauczyciele zaczynają chorować. Dzieci, które przyjdą do przedszkola będą kierowane do innych grup.


Niestety Pani Justyny nadal nie będzie w pracy. Do 22 lutego. Dzieci z Waszej grupy będziemy kierowali do innych grup. Pani Justyna nie jest jedyną nieobecną nauczycielką i nie mamy już nikogo żeby skierować na zastępstwo.


PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ LUTY

.

Tematyka:

  1. Siły przyrody
  2. Cztery żywioły
  3. Wielka wyprawa
  4. Nasze podróże

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
  • poznanie obiegu wody w przyrodzie,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • nabywanie umiejętności  wnioskowania,
  • uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
  • poznanie właściwości wody,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości,
  • poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
  •  rozwijanie słuchu muzycznego,
  •  rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie właściwości powietrza,
  • zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu,
  • rozwijanie empatii,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • budzenie odpowiedzialności za środowisko,
  • poznanie właściwości ognia,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,
  • poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i umiejętności wyciągania wniosków,
  • budowanie postawy pokory wobec potęgi żywiołów,
  • poznawanie własnych możliwości twórczych,
  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
  • poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania i uogólniania,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • budowanie wiary we własne możliwości,
  • poznanie nowej wartości „oszczędność”,
  • zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
  • poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
  • poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • budowanie pewności siebie,
  • poznanie roli tempa w piosenkach,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,
  • poznanie budowy samolotu,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
  • motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
  • poznanie różnych sposobów oszczędzania,
  • kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
  • wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,
  • poznanie wybranych owoców tropikalnych,
  • zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
  • poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
  • budowanie poczucia przynależności do grupy,
  • poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
  • nauka gry na bębenku,
  • budzenie poczucia ciekawości świata,
  • poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N.  i pokazu.

Wigilijny czas


Wyczekiwany Gość 🙂

CHOINKA JUŻ GOTOWA

ANDRZEJKI

Plan pracy na miesiąc grudzień.

PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

GRUDZIEŃ

Tematyka:

  1. Nadchodzi zima
  2. Coraz zimniej
  3. Świąteczne przygotowania
  4. Wesołych świąt!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
  • rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania,
  • nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
  • poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej,
  • nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
  • rozwijanie słuchu fonetycznego,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
  • poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie cierpliwości,
  • poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
  • wzbogacanie słownika czynnego,
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
  • kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
  • rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
  • rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznanie sposobu systematyzowania nabytych wiadomości w formie plakatów,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
  • poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
  • budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
  • poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
  • poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
  • kształtowanie postawy życzliwości,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
  • ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie mowy,
  • uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
  • poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
  • poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
  • rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.

Dzień Pluszowego Misia.

Chcemy wam przedstawić, czego dowiedzieliśmy się i nauczyliśmy do tej pory. Oto tematyka, z którą się zapoznaliśmy:

  1. W przedszkolu
  2. Nasze przedszkole
  3. Jestem bezpieczny
  4. Pomocna dłoń
  5. Idzie jesień przez świat
  6. Jesienna przygoda
  7. Koszyk Pani Jesieni
  8. Skarby jesieni
  9. Moje hobby
  10. Ulubione zajęcia

Poznaliśmy takie wartości, jak: przyjaźń, odwaga, pracowitość, uprzejmość, kreatywność i rozumiemy ich znaczenie.

Obchodziliśmy Dzień Przedszkolaka, Dzień Chłopaka oraz witaliśmy nową porę roku – Jesień.

A cóż to

Bezpieczni na drodze

Biegamy

Dzień chłopaka

Dzień przedszkolaka

Jesienne łapacze snów

Jesienne parasole

Jesteśmy kreatywni

Jeżyki widelcem malowane

Nasze zabawy

Nasze zajęcia

Plac zabaw

Powitanie jesieni

Zabawy

Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.
Skip to content