Zespół Szkolno-Przedszkolny
w Lisewie

Masz pytania? Zadzwoń

56 676 79 16
Podobny obraz

ROK SZKOLNY 2021/2022



Święto Rodziny

25 maja w naszej grupie odbyła się niezwykła uroczystość 😊. Dużymi krokami zbliżał się Dzień Mamy i trochę mniejszymi Dzień Taty. W związku z tym zaprosiliśmy do nas nasze mamusie i naszych tatusiów oraz… nasze babcie i naszych dziadków 😊

Jak świętować, to z całą rodzinką!

Przez pandemię nie mogliśmy zorganizować uroczystości dla babć i dziadków, więc teraz chcieliśmy im to zrekompensować, a oni tłumnie i z wielką ochotą przybyli do nas.

Wszyscy goście byli elegancko ubrani i zaciekawieni, co też tu się będzie działo?

My też byliśmy bardzo podekscytowani i nie mogliśmy doczekać się kiedy wreszcie wystąpimy.

Dla przybyłych gości pięknie recytowaliśmy wierszyki, zaśpiewaliśmy piosenkę o rodzinie i wzruszającą piosenkę dla mamy, a także zatańczyliśmy do piosenki „Iko, iko” oraz specjalny taniec dla babci i dziadka, żeby przypomnieć im czasy młodości. Naszym występem sprawiliśmy wszystkim wielką radość, o czym świadczyły ogromne brawa 😊 A my wcale nie byliśmy zestresowani ani nieśmiali, bo to przecież nasi najbliżsi, których bardzo kochamy!

Po naszym występie, wręczyliśmy mamom i tatom własnoręcznie wykonane upominki.

I na tym nasza uroczystość mogłaby się zakończyć, ale… To wcale nie był koniec niespodzianek! Na scenę wkroczyli nasi rodzice, którzy przygotowali coś specjalnego dla swoich rodziców, czyli naszych babć i dziadków. Złożyli im przepiękne życzenia i podziękowania, zaśpiewali gromkie „Sto lat” przy akompaniamencie gitary oraz wręczyli kwiaty. Wzruszenie było ogromne, bo nikt się tego nie spodziewał, ani my, ani nasi dziadkowie.

Widząc uśmiechy na twarzach naszych gości, wiedzieliśmy, że nasza uroczystość bardzo się udała i wszyscy są zadowoleni.

Oczywiście na koniec był słodki poczęstunek, kawa, herbata i inne pyszności. Wszyscy obecni delektowali się słodkościami i prowadzili miłe pogawędki. A atmosfera była prawdziwie rodzinna…


Spartakiada przedszkolaka

Nasza grupa to „Biedronki”, więc naszym kolorem jest czerwony. I taki też był kolor naszych koszulek na Spartakiadzie.

„Czerwony team” w pełnej gotowości stawił się na boisku wielofunkcyjnym obok Szkoły Podstawowej, gdzie były już przygotowane różne zadania sprawnościowe dla przedszkolaków. Zadaniem było przejście wszystkich dzieci przez stacje i wtedy zadanie będzie zaliczone.

Ale najpierw trzeba było się przygotować do wysiłku fizycznego i wszystkie przedszkolaki wzięły udział w rozgrzewce, którą przeprowadziła nauczycielka wychowania fizycznego wspólnie z uczennicą Szkoły Podstawowej.

Nasze zmagania zaczęliśmy od przejścia po ścieżce z utrzymaniem równowagi, kończąc przejściem przez tunel. Nie było łatwo, ale daliśmy radę. Kolejne zadanie to bieg między pachołkami i na końcu rzut woreczkiem do kosza. Nie wszystkim udało się utrafić, ale ważne, że każdy z nas spróbował swoich sił w tym zadaniu. Bieg z piłką lekarską nie sprawił nam dużych problemów i kolejne zadanie zaliczone. Zadanie zręcznościowe, czyli spacer z woreczkiem na paletce też nie był trudny dla nas. W przeciąganiu liny było mnóstwo śmiechu, ale trzeba było użyć dużo siły by przeciągnąć przeciwną drużynę na swoją stronę. Kolejne zadanie to strzał piłką do bramki. Zarówno chłopcy jak i dziewczynki, wszyscy daliśmy sobie radę z tym zadaniem. I ostatnim zadanie były skoki w workach. Oj, nie było to takie łatwe, ale wszyscy podeszli do wykonania tego zadania i udało się.

Po zmaganiach sportowych przyszedł czas na zdrowy poczęstunek – owoce, warzywa, woda. Nasza grupa bardzo lubi takie przekąski i… zostały tylko puste talerze 😊

Na zakończenie Spartakiady zostały wręczone dyplomy i upominki dla laureatów konkursu plastycznego pt. „Sport to zdrowie”. Nie ukrywamy, że zajęliśmy całe podium w naszej grupie wiekowej 5-6 – latki. Pierwsze miejsce zajął Tymek W., drugie – Mateusz W., a trzecie – Mateusz T. Gratulujemy chłopaki 😊 Nasze dziewczynki – Zosia Cz. i Emilka P. też otrzymały dyplomy i upominki za udział w tym konkursie.



I Przegląd Piosenki Przedszkolnej 2022

Dnia 27 kwietnia odbył się I Przegląd Piosenki Przedszkolnej.

Po powitaniu przez organizatora przeglądu, wystąpiły dziewczynki z Koła muzyczno – tanecznego, które zaśpiewały piosenkę pt. „Koncert w przedszkolu” i zagrały na instrumentach perkusyjnych.

Każda grupa z naszego przedszkola przygotowała do prezentacji dwie piosenki. Zaczęły najmłodsze przedszkolaki, potem starsze i na końcu najstarsze. W trakcie występów podziwialiśmy i gorąco oklaskiwaliśmy naszych kolegów i nasze koleżanki z innych grup.

Kiedy nadeszła nasza kolej występu, zaprezentowaliśmy piosenki pt. „Bajeczki, książeczki” oraz „Gdy smutno ci”. Oprócz śpiewu pojawiły się też elementy taneczne i ruchowe. Postaraliśmy się najlepiej jak umiemy i nasz występ był bardzo udany 😊

Po występach wszystkich grup, Pani dyrektor Grażyna Makowska oraz Pani Justyna, wręczyły wszystkim grupom dyplomy za udział w przeglądzie oraz upominki, a także podziękowały za włożony trud wszystkim Paniom wychowawczyniom oraz dzieciom.

Na zakończenie wystąpiły kolejny raz dziewczynki z Koła muzyczno – tanecznego. Tym razem zatańczyły „Zumbastyczny taniec” do piosenki z „Minionków”, którą uwielbiają wszystkie dzieci 😊

Przed powrotem do przedszkola wykonaliśmy zdjęcia grupowe oraz wszystkich obecnych dzieci z naszego przedszkola.


Dzień Ziemi

O naszą planetę dbamy nie tylko z okazji Dnia Ziemi. Tego uczymy się już od najmłodszych lat, bo chcemy mieszkać na pięknej i czystej planecie.

Dziś każdy z nas przyszedł do przedszkola ubrany w kolory Ziemi – niebieski i zielony. Najpierw przeprowadziliśmy „burzę mózgów” na temat „Co szkodzi naszej planecie?” oraz „Jak możemy dbać o naszą planetę?” Każdy pomysł był dobry, a najważniejsze zaznaczyliśmy piktogramami.

Żeby uczcić święto naszej planety i pokazać, że bardzo ją kochamy, wykonaliśmy opaski na głowę z emblematem Ziemi i serduszkami wokół niej.  

Następnie zatańczyliśmy „Taniec dla Ziemi” oraz za pomocą mimiki i gestów pokazywaliśmy smutną i wesołą planetę Ziemię, a zabawa ruchowa „Pociągami do szczęśliwej Ziemi” sprawiła nam wiele radości.

Wiemy, jak ważna jest segregacja odpadów, więc wysłuchaliśmy pogadanki na ten temat i postaraliśmy się zapamiętać, co do którego pojemnika wrzucamy. Sprawdzeniem naszych wiadomości była zabawa dydaktyczna „Nakarm kosz”, w której segregacja odpadów poszła nam całkiem nieźle 😊

Na zakończenie wykonaliśmy prace plastyczne grupowe nt. „Szczęśliwa planeta Ziemia”. Mieliśmy za zadanie pomalować farbami plakaty naszej planety. Przy każdym stoliku było nas kilkoro, podzieliliśmy się zadaniami i wspólnie wykonaliśmy pracę plastyczną.


Zajączek Wielkanocny

Tuż przed świętami do naszego przedszkola zawitał Zajączek wielkanocny. Przynieśliśmy koszyczki, które postawiliśmy w sali. Jednak pewnego dnia nasze koszyczki zniknęły… Szukaliśmy ich wszędzie, ale nigdzie nie mogliśmy ich znaleźć. Niespodziewanie w naszej sali pojawił się tajemniczy list. Nasza pani przeczytała ten list i dowiedzieliśmy się, że to Zajączek psotnik ukrył gdzieś nasze koszyczki. Żeby się dowiedzieć, gdzie ich szukać mieliśmy do wykonania kilka zadań: zaśpiewać piosenkę, pięknie zatańczyć, odnaleźć ukryte w sali pisanki i za pomocą latarki podświetlić je i zobaczyć, co jest w środku. Ostatnim zadaniem było narysować portet Zajączka, udać się na plac zabaw i tam zostawić je we wskazanym miejscu, czyli w karmniku dla ptaków. Wszystkie zadania wykonaliśmy na szóstkę z plusem 😊

W liście Zajączek podpowiedział nam, że jak wyjdziemy na plac zabaw, to mamy się bacznie rozglądać i nasłuchiwać, bo może wydarzyć się coś fajnego. Biegaliśmy po placu, rozglądaliśmy się, nasłuchiwaliśmy oraz nawoływaliśmy Zajączka… Aż w pewnym momencie zauważyliśmy coś ukrytego w drzewkach i krzewach obok naszego przedszkola. Szybko tam podbiegliśmy i … okazało się, że to nasze koszyczki, w których były upominki od Zajączka. Ale byliśmy szczęśliwi 😊 Dziękujemy Zajączku ♥

Powitanie wiosny

W pierwszy dzień kalendarzowej wiosny, każdy z nas miał na sobie wiosenny element – czy to opaskę, czy kwiaty, czy cokolwiek kojarzącego się z wiosną. Od razu w naszej sali zrobiło się radośniej! Dowiedzieliśmy się o tradycji żegnania zimy i witania wiosny, po czym poszliśmy na nasz plac zabaw, gdzie czekały dzieci z innych grup przedszkolnych.

Na początek „Zimową poleczkę” zatańczyły dziewczynki z koła muzyczno – tanecznego, żeby ładnie pożegnać zimę. Potem z Marzanną poszliśmy do pobliskiego paczkomatu, żeby wysłać ją do Mroźnej Krainy i umówiliśmy się, że spotkamy się za rok.

Po powrocie do naszego ogrodu, chcąc przywołać wiosnę, zaśpiewaliśmy piosenkę pt. „Maszeruje wiosna”. Były też specjalne okrzyki zachęcające wiosnę do jak najszybszego przybycia, zagadki dotyczące oznak wiosny oraz taniec do piosenki „Wiosna w błękitnej sukience”, który odtańczyły dziewczynki z koła muzyczno – tanecznego.

Na zakończenie wszystkie dzieci miały za zadanie odnaleźć wiosennego kwiatka od Pani Wiosny, które ukryła na naszym placu zabaw. Jednym grupom sprawiło to trudność, innym nie, ale każda grupa znalazła swojego kwiatka. Z naszym pięknym hiacyntem wróciliśmy do naszej sali, gdzie zajął honorowe miejsce. Obiecaliśmy, że będziemy się o niego odpowiednio troszczyć.


Dzień Kobiet

„Dzień Kobiet, Dzień Kobiet, niech każdy się dowie, że dzisiaj święto dziewczynek…”

I właśnie dziś nasze dziewczynki i panie obchodziły swoje święto 😊

Z tej okazji wszyscy przyszliśmy ubrani elegancko. Chłopcy byli świetnie przygotowani na ten dzień, a dziewczynki oczekiwały z niecierpliwością, co też się wydarzy…

Chłopcy odśpiewali „Sto lat”, złożyli życzenia i wręczyli upominki. Dziewczynki były bardzo ciekawe, co chłopcy dla nich przygotowali i zabrały się do odpakowywania prezencików. A nie było to łatwe… Ale chłopcy, nasi mali dżentelmeni, stanęli na wysokości zadania i dzielnie pomogli dziewczynkom. Oj, jaka radość była, gdy dziewczynki ujrzały to, co dostały z okazji swojego święta 😊

Następnie wszyscy zasiedliśmy do stolików, na których czekały na nas przepyszne kolorowe babeczki, owoce i soki. Mmmmmm, pychotka 😊

Na koniec, dziewczynki zabawiły się w stylistki paznokci i makijażystki. Oczywiście, tak na papierze 😉. Według własnych pomysłów wykonały brokatowymi pisakami swoje stylizacje. A ich pomysłowość nie miała granic…

Żeby uwiecznić ten dzień, wykonaliśmy sesję zdjęciową, którą możecie zobaczyć poniżej. Zapraszamy ♥


IV Przegląd recytatorski „Cztery pory roku”

4 marca w naszym przedszkolu odbył się Przegląd recytatorski. Tematem przewodnim były pory roku.

Nasza grupa zaprezentowała dwa wiersze – Marleny Szeląg pt. „Pory roku” oraz Marty Bogdanowicz pt. „Pory roku”.

Od kilkunastu dni przygotowywaliśmy się rzetelnie do tego konkursu. Jednego wiersza uczyliśmy się wspólnie w przedszkolu, a drugi wiersz był z podziałem na role, gdzie każdy mógł się zaprezentować indywidualnie.

Do naszych wierszy mieliśmy przygotowane rekwizyty oraz odpowiednie stroje. Były pory roku i ich dzieci, każde ubrane w kolorze danej pory roku.

Postaraliśmy się wypaść jak najlepiej i wszyscy stanęliśmy na wysokości zadania. Oczywiście z wielkim zainteresowaniem oglądaliśmy występy naszych koleżanek i kolegów z innych grup i ich oklaskiwaliśmy.

Po zakończeniu recytacji, Pani dyrektor wręczyła każdej grupie dyplomy i upominki (puzzle i książki).

Na zakończenie czekała na nas niespodzianka! Nasze Panie nauczycielki przygotowały specjalnie dla nas przedstawienie pt. „Czerwony Kapturek” 😊 Ogromne brawa świadczyły, że nam się bardzo podobało i niespodzianka dla nas się udała!


Dzień dinozaura

W tym dniu, w naszej grupie było intensywnie ale bardzo radośnie. Każdy z nas miał na sobie coś związanego z dinozaurami – czy to opaskę, czy koszulkę, bluzę lub kostium.

Zaczęliśmy od „dinusiowych” tańców przy różnych piosenkach. Każdy Dinuś tańczył tak, jak potrafił i wyszło nam to nawet fajnie 😊

Kolejne zabawy wymagały od nas sprawności. Trzeba było przejść po zwalonej kłodzie i pokonać tor przeszkód – wszyscy daliśmy radę!

Na pewien czas nasze piłki zamieniły się w jaja dinozaurów i trzeba było je przenieść na transporterze, czyli podawać piłkę górą tak, aby nie upadła.

Następną zabawą był „Wyścig węży”, w której trzeba było współpracować w grupie, aby jak najprędzej dotrzeć do mety. Oj, nie było łatwo… Ale każda z drużyn dała z siebie wszystko i wykonała zadanie.

Wykorzystując szarfy gimnastyczne, stworzyliśmy prastary las z paproci, przez który każdy z nas musiał się przedrzeć, czołgając się po podłodze. A koleżanki i koledzy wcale nie ułatwiali nam zadania…😉

W kolejnym zadaniu trzeba było ułożyć dinozaura wykorzystując figury geometryczne. Każda z grup wykazała się pomysłowością i kreatywnością.

Ale… Coś się wydarzyło w naszej sali… Dinozaury zniosły jaja, które ukryły w różnych zakamarkach. Musieliśmy je odszukać i podświetlając latarką dowiedzieliśmy się jakie maluszki wkrótce wylęgną się z tych jaj.

I w końcu nadszedł czas na wyczekiwaną zabawę – układanie z klocków „Parku dinozaurów”. Poszło na sprawnie i mieliśmy dużo frajdy z zabawy! 😊

Na zakończenie tego ekscytującego dnia, z wypychanek wykonaliśmy po dwa dinozaury i zabraliśmy je do domu.

W szatni przedszkola zawieszone są nasze prace wykonane dzień wcześniej. Dzieci zatytułowały je „Dinozaur o zachodzie słońca”. Pięknie wyszły… Zapraszamy do oglądania!


♥♥ Walentynkowy bal karnawałowy ♥♥

W Walentynki odbył się w naszej grupie Bal karnawałowy.

Aby wejść na bal, trzeba było wykupić bilet – składając z głosek prosty wyraz. Wszyscy dali sobie z tym radę i każdy mógł się pochwalić biletem na bal.

Jak wiadomo, każdy bal rozpoczyna się „Paradą przebierańców”, gdzie każdy zaprezentował swój strój karnawałowy. A stroje były przepiękne i każdy czuł się wyjątkowo 😊

Następnie mogliśmy przystąpić do wspólnych zabaw, pląsów i różnych konkursów. Tańczyliśmy „Taniec połamaniec”, „Sambę na trzy nogi”, tańczyły nasze części ciała oraz jechaliśmy pociągiem („byle nie do Warszawy…” 😉). Oczywiście jak tańce, to nie mogło zabraknąć do nich piosenek w filmu „Minionki”. Tańczyliśmy w parach, w kółeczkach, indywidualnie. Każdy tak, jak potrafił 😊

Zabawy, w których braliśmy udział to: “Dmuchamy balon”, „Taniec z krzesełkami”, „Podaj koło klamerką”, „Gazeta pod krzesło”, „Zanieś piłeczkę”.  Wszyscy bardzo chętnie braliśmy udział w tych zabawach i radości było co nie miara 😊

W międzyczasie mieliśmy też słodki poczęstunek.

Na zakończenie balu nastąpiło otwarcie „Poczty walentynkowej”. Przez cały tydzień przynosiliśmy własnoręcznie robione kartki walentynkowe dla osób, które bardzo lubimy. Z wielką niecierpliwością oczekiwaliśmy, kiedy nastąpi finał, czyli otwarcie poczty. I… mamy to! Wszyscy dostaliśmy piękne walentynki!




Nasze kolędowanie

W ostatni dzień przed świętami, w naszej grupie mamy tradycję wspólnego spotkania świątecznego. Wszyscy przychodzimy ubrani odświętnie i przygotowujemy naszą salę, dekorujemy, ustawiamy stoły, a na nich serwetki, dekoracje oraz różne smakołyki. Tworzymy świąteczny nastrój.

Po śniadaniu odwiedził nas Mikołaj z towarzyszącymi mu Mikołajkami z Rady Rodziców. Dostaliśmy kolejne upominki 😊 Wspólnie z naszym gościem zaśpiewaliśmy kolędę. Kiedy Mikołaj poszedł do innych dzieci, my składaliśmy sobie życzenia świąteczne i wyszło nam to chyba bardzo ładnie, bo nasza Pani miała łzy w oczach i pochwaliła nas, że zrobiliśmy to w piękny sposób. Do poczęstunku zasiedliśmy z uśmiechami na twarzach i byliśmy bardzo uprzejmi dla siebie. Potem przyszedł czas na śpiewanie kolęd, piosenek świątecznych i zimowych. Spędziliśmy ten dzień w bardzo miłej i przyjaznej atmosferze.


Spotkanie świąteczne z rodzicami

Od kilku tygodni przygotowywaliśmy świąteczną niespodziankę dla naszych rodziców. Uczyliśmy się wierszyków, piosenek, kolęd oraz trzech tańców.

I nadszedł ten dzień, kiedy mogliśmy to wszystko zaprezentować naszym rodzicom. Na świąteczne spotkanie rodzice przyszli z wielką radością i oczekiwaniem, co się wydarzy. Oglądając nasz występ było widać na ich twarzach wiele emocji, szczęście, wzruszenie oraz dumę ze swoich dzieci. Ich oklaski i szczęście wymalowane na ich twarzach były dla nas informacją, że występ bardzo im się podobał. Wręczyliśmy naszym rodzicom upominki świąteczne – lampion oraz kartki z ręcznie wykonaną choinką z włóczki i z życzeniami.

Już mieliśmy rozchodzić się do domów, gdy nagle… usłyszeliśmy dźwięk dzwonka! Kto to? Co to? Okazało się, że niespodziewanie zawitał Mikołaj i zostawił nam świąteczne prezenty 😊 Chyba usłyszał, jak pięknie wystąpiliśmy i obdarował nas upominkami 😉 


Wyjazd do Manufaktury Cukierków w Toruniu

9 grudnia, to dzień naszego wyjazdu, na który bardzo czekaliśmy!

Wcześnie rano, po zjedzonym śniadaniu, wyruszyliśmy autokarem do Torunia na „słodką” przygodę.

W Manufakturze Cukierków już czekały na nas Panie, które zaprezentowały nam, w jaki sposób wyrabia się karmel, jakie składniki się łączy i jak wykonać kolorowego i pysznego lizaka. Uważnie słuchaliśmy instrukcji wykonania lizaków i z wielką ochotą zabraliśmy się do pracy. Zwijanie karmelu okazało się nie takie łatwe, ale świetnie daliśmy sobie radę i nasze lizaki wyszły przepięknie, pachnąco i kolorowo. Czekając aż nasze wyroby przestygną, delektowaliśmy się słodkim poczęstunkiem. Na zakończenie pobytu otrzymaliśmy dyplom „Małego cukiernika” za udział w warsztatach kręcenia lizaków oraz pięknie zapakowane nasze samodzielnie wykonane lizaczki 😊

Korzystając z okazji, że jesteśmy w Toruniu, poszliśmy na krótki spacer po Starówce. Pogłaskaliśmy toruńskiego osiołka (na szczęście 😉), oglądaliśmy świąteczne dekoracje oraz poszliśmy na Toruński Jarmark Bożonarodzeniowy, gdzie poczuliśmy się jak w bajce. Oczywiście nie obyło się bez wykonania świątecznych zdjęć, bo okazji do ich zrobienia było tam sporo.

Troszkę zmarznięci, ale bardzo szczęśliwi z udanej wycieczki, wróciliśmy bezpiecznie do naszego przedszkola, gdzie czekał na nas cieplutki obiadek.


Mikołajki

„Mikołaju, Mikołaju, na ciebie czekamy też…”

No i się doczekaliśmy! Odwiedził nas ten przesympatyczny gość 😊

Ale, ale… Nie tak od razu 😉

Wszyscy dziś przyszliśmy ubrani w Mikołajowe czapki i w takim nastroju zjedliśmy śniadanie. A po śniadaniu… czekała na nas niespodzianka! Mikołaj przysłał do nas film video, w którym opowiadał o nas i pokazywał nasze zdjęcia. Była też informacja, że niedługo do nas przyjedzie na swoich magicznych saniach. I nawet znalazł  na GPS nasze przedszkole (było zdjęcie).

W oczekiwaniu na niego, wykonaliśmy kilka zadań przygotowanych przez naszą Panią – układaliśmy Pracownię Mikołaja, segregowaliśmy przedmioty, które kojarzą nam się z Mikołajem, śpiewaliśmy piosenki i tańczyliśmy do zimowych piosenek.

I w końcu nadszedł ten czas… Przybył do nas Mikołaj! Ależ była to radość, bo Mikołaj okazał się bardzo wesoły i sympatyczny. Po krótkich rozmowach z nami i zaśpiewaniu dla niego piosenki, otrzymaliśmy wyczekiwane prezenty 😊, za które bardzo serdecznie podziękowaliśmy Mikołajowi. Oczywiście były też pamiątkowe zdjęcia z naszym gościem.

Dziękujemy Mikołaju za odwiedziny! Do zobaczenia za rok!



Dzień Pluszowego Misia

„Pokochaj pluszowego misia, on przyjacielem dzieci jest…” Takie są słowa najbardziej znanej piosenki, od której zaczęliśmy świętowanie z naszymi ukochanymi pluszakami. Każdy z nas tańczył z przyniesionym pluszowym misiem oraz przedstawił swojego pluszowego przyjaciela. Zebraliśmy wszystkie misie na środku sali i zaśpiewaliśmy gromkie „Sto lat”. A misie poczęstowały nas żelkami i Lubisiami oraz dostaliśmy misiowe łyżeczki. Były zabawy ruchowe przy piosenkach „Jedna łapka, druga łapka”, „Jadą, jadą misie”, „Misiowy pociąg” oraz karty grafomotoryczne i układanie puzzli. Wykonaliśmy sesję zdjęciową w „Misiowej fotobudce” oraz całą grupą z naszymi misiami. Niespodzianką była dla nas puszysta wata cukrowa, tak puszysta jak nasze misiaczki 😉 Pani Agnieszka Waszczuk, mama Olka, kolegi z naszej grupy, przygotowała dla nas kolejną niespodziankę – figurki miśków odlane z gipsu. Nie trzeba było nas namawiać, aby te figurki pomalować farbami. Każdy z wielką ochotą zabrał się do pracy i wyczarował najpiękniejszego misia na świecie 😊 Na zakończenie Pani wręczyła nam dyplomy za aktywny udział w misiowych zabawach.


Dzień Kredki

22 listopada przypada Dzień Kredki. Z tej okazji w naszej grupie mieliśmy mnóstwo zabaw związanych z kredkami, które towarzyszą nam cały czas w przedszkolu i w domu też.

Na początek były zagadki i wysłuchanie piosenki pt. „Kolorowe kredki”, którą znają wszystkie dzieci. Poznaliśmy różne rodzaje kredek, szukaliśmy przedmiotów w sali w kolorze kredki, którą wylosowała nasza Pani. Każdy z nas mówił o swoich ulubionych kolorach kredek a nasz strój był tego odzwierciedleniem. Układaliśmy z kredek różne konfiguracje i wzory oraz ćwiczyliśmy naszą spostrzegawczość i grafomotorykę.

Wykonaliśmy opaski na głowę – kolorowaliśmy szablon kredki w swoich ulubionych kolorach i przyczepialiśmy do opaski.

Na zakończenie Pani wręczyła nam dyplomy za udział w „kredkowych” zabawach.  


Światowy Dzień Tańca

Nasza grupa uwielbia różnego rodzaju tańce, wygibasy i ruch w każdej postaci. A, że 21 listopada przypada Światowy Dzień Tańca, postanowiliśmy wykorzystać tą okazję i zorganizowaliśmy taki dzień u nas. Zaprosiliśmy Panią Monikę Adamczyk, instruktorkę Zumby, aby poprowadziła z nami zajęcia taneczne. Jest to mama Alicji, naszej koleżanki z grupy i przy okazji mogliśmy poznać i zobaczyć jaki zawód wykonuje.

Pani Monika opowiedziała nam o swojej pasji, którą jest taniec. Pokazała nam album ze zdjęciami i dyplomami swojej tanecznej kariery oraz medale, które zdobyła (nawet na Mistrzostwach Świata!)

Po ciekawych opowieściach przeszliśmy do działania. Pani Monika zaprezentowała nam trzy układy taneczne Zumby dla dzieci, a my z wielką radością dołączyliśmy do niej. Układy wcale nie były łatwe, ale my świetnie sobie poradziliśmy. Przy okazji było wiele śmiechu i radości 😊

Na zakończenie Pani Monika powiedziała, że jesteśmy super tancerzami i wspólnie z naszą Panią nagrodziły nas oklaskami i były z nas bardzo dumne 😊


Dzień Postaci z Bajek

Wszystkie dzieci lubią bajki i mają swoich ulubionych bohaterów. Dziś mieliśmy okazję przebrać się za bajkowe postacie i spędzić ten dzień bajkowo.

Na początku naszych zabaw, wszyscy zaprezentowaliśmy swoje stroje. Każdy z nas miał fantastyczny strój i dostał ogromne oklaski. Nawet nasza Pani była dziś Pszczółką Mają 😉

Kolejną zabawą był qiuz o bajkach i ich bohaterach oraz bajkowe zagadki.

Tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek i bawiliśmy się chustą animacyjną z balonami. Były przygotowane dla nas różne karty pracy, które wypełnialiśmy
z ochotą i zaangażowaniem. Przygotowaliśmy też zaczarowany eliksir i była zabawa z jabłkiem. Mieliśmy zabawę w odgadywanie różnych obrazkowych zagadek. Żeby sprawdzić, czy odpowiedź jest prawidłowa, trzeba było podświetlić latarką i… już wszystko było wiadomo 😊

Na koniec bajkowego dnia wykonaliśmy mnóstwo pamiątkowych zdjęć m.in. w specjalnie przygotowanej foto – budce dla księżniczek.

Zobaczcie, jak było fantastycznie 😊


Wizyta w Bibliotece Pracowni Kultury

Wybraliśmy się z wizyta do biblioteki, która sąsiaduje z naszym przedszkolem.

Panie przywitały nas bardzo serdecznie i zaprosiły do zwiedzania biblioteki i wysłuchania, co w tym miejscu się znajduje i jak funkcjonuje.

Była też dla nas niespodzianka w postaci Pszczółki Natalki, która z ogromną przyjemnością przeczytała wybrane przez nas bajki. Oj, było przyjemnie słuchać i siedzieć wygodnie w przytulnej części dla dzieci.

Na zakończenie wizyty Pani Anna Piasecka wręczyła nam kolorowanki i zaprosiła do korzystania z zasobów bibliotecznych. Chętni już są.

Kolejnego dnia wykonaliśmy czarodziejskie prace, takie wymyślone przez nas graffiti. I teraz to my sprawiliśmy paniom z biblioteki niespodziankę… Zanieśliśmy te prace do biblioteki, a panie zrobiły z nich wystawę, a zdjęcia zamieściły na Facebooku Biblioteki Pracowni Kultury 😊

A oto nasza fotorelacja 😊



Przedszkolaki dla Kamila

Przedszkolaki też umieją pomagać! Pokazaliśmy, że w Nas jest siła!

Aby pomóc Kamilowi, zorganizowaliśmy zbiórkę plastikowych nakrętek oraz Koncert charytatywny. Wszystkie przedszkolaki zaprezentowały swoje umiejętności wokalne i taneczne i dały to, co mają najcenniejsze, czyli swoje gorące dziecięce serduszka ♥♥♥

Opis i fotorelacja z koncertu znajdują się na stronie głównej naszego przedszkola.

A tutaj prezentujemy naszą grupę 😊


17.10.2021r.

 Jest to dzień poświęcony ochronie drzew, a wymyślono go  prawie 150 lat temu w USA.

11 października nasza grupa obchodziła to święto. Dzieci zostały zapoznane z budową drzewa, wyglądem i nazwami wybranych drzew oraz ich liści
i owoców. Mogły za pomocą zmysłów poznać korę drzewa, gałązki z liśćmi, szyszki, kasztany, żołędzie.  W pantomimie pokazały, jak wygląda drzewo zdrowe i drzewo chore. W czasie „burzy mózgów” dzieci ustaliły, do czego potrzebne są drzewa, jakie korzyści nam dają i co możemy zrobić dla ich ochrony ( został wykonany plakat). Ze znalezionych darów jesieni została stworzona ścieżka sensoryczna, po której dzieci chodziły i opisywały swoje doznania.

Kolejnym punktem było wyjście do parku. Tam dzieci rozpoznawały nazwy drzew, przyglądały się im, dotykały, wąchały, przytulały się, zbierały kasztany, żołędzie
i liście. Na kartce papieru za pomocą kredek świecowych odrysowywały fakturę kory drzew oraz wykonały taniec wokół dębu (nawet dzieci ze szkoły dołączyły do nas).

Po powrocie do przedszkola dzieci wykonały prace plastyczne. Jedna grupa na kontur drzewa naklejała naturalne listki, druga grupa za pomocą patyczków higienicznych zamoczonych w farbie odciskała ślady tworząc jesienne drzewo, natomiast trzecia grupa stemplowała pędzlami z gąbki kolorowe liście. Wykonanie tych prac sprawiło dzieciom ogromną radość, a rodzice mogą je podziwiać na wystawie prac w naszej szatni.

Na zakończenie dzieci otrzymały odznaki „Przyjaciela drzew”.

Obchody Dnia Drzewa rozpoczęły w naszej grupie realizację projektu edukacyjnego „Drzewo”.


Dzień Chłopaka

W naszej grupie mamy fajnych 9 chłopaków. I z okazji ich święta przygotowaliśmy dla nich niespodziankę. Wszyscy byliśmy ubrani odświętnie, bo jak święto, to święto! Dziewczynki złożyły chłopcom życzenia z okazji Dnia Chłopaka, zaśpiewały pięknie „Sto lat” i wręczyły upominki, a p. Justyna wręczyła dyplomy Super Chłopaka. Następnie dziewczynki zaprosiły chłopaków do wspólnych tańców przy naszych ulubionych piosenkach. Były też zdjęcia z wykorzystaniem śmiesznych męskich rekwizytów. I nawet dziewczynki, choć przez chwilę mogły zamienić się w chłopaków 😉 Dla wszystkich dzieci był słodko – owocowy poczęstunek, który przygotowali nasi rodzice.


Wycieczka do lasu.

28 września, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy autokarem na wycieczkę do lasu w Jeżewie, Nadleśnictwo Dąbrowa. Humory wszystkim dopisywały
i byliśmy podekscytowani wyjazdem. Na miejscu powitali nas pracownicy nadleśnictwa i zaprosili do poznania wszystkiego, co dotyczy polskich lasów.
Przeszliśmy ścieżką edukacyjną, na której Pan leśniczy opowiadał nam leśne ciekawostki. Poznaliśmy rodzaje drzew oraz gatunki zwierząt, które żyją w polskich lasach. Usłyszeliśmy odgłosy różnych zwierząt. Zobaczyliśmy, w jaki sposób można określić wiek drzewa. Mieliśmy okazję zobaczyć eksponaty takich zwierząt, jak jeleń, wilk, daniel, borsuk, lis,
a nawet dotknąć skóry dzika  i wilka. W budynku nadleśnictwa oglądaliśmy dawne urządzenia, które kiedyś służyły pracownikom do pracy oraz galerię zdjęć przedstawiających mundury leśniczych w różnych okresach.
Była też przerwa na zjedzenie pyszności, które do plecaków zapakowali nam nasi rodzice.
Na zakończenie pobytu czekała na nas niespodzianka – ogromny plac zabaw, na którym bawiliśmy się znakomicie.
A jak nam się udała wycieczka? Zobaczcie na naszą galerię zdjęć!


Powitanie Jesieni

Na nadejście nowej pory roku, dzieci odpowiednio się przygotowały. Każdy był ubrany w jesienne kolory i miał jesienne nakrycie głowy. Na początek był przemarsz „jesiennych dzieci” i prezentacja swojego nakrycia głowy oraz wiwatowanie „Witamy Jesień!” Następnie dzieci rozwiązywały jesienne zagadki i wypowiadały się na temat „Po czym można poznać, że nadchodzi jesień?”, „Co zbieramy jesienią w parku, lesie, sadzie i ogrodzie?” Wymienione dary jesieni dzieci dzieliły na sylaby. Dzieci bawiły się przy piosenkach „Ogórek” i „Małe czerwone jabłuszko”, a dla relaksacji, wykonały sobie wzajemnie przyjemny „Jesienny masażyk”. Na zakończenie dzieci kolorowały kredkami pastelowymi szablony liści. Oczywiście jesiennych liści. Po wycięciu powstały z nich jesienne drzewa, które stanowią dekorację w naszej szatni przedszkolnej.


Dzień Przedszkolaka

20 września wszystkie przedszkolaki w całej Polsce obchodzą swoje święto. Nasza grupa również świętowała! Na powitanie dzieci wysłuchały piosenki pt. „Dzień Przedszkolaka”, po czym  p. Justyna złożyła życzenia wszystkim „Biedronkom” i zaśpiewała „Sto lat”. Z zastosowaniem metody „burza mózgów” dzieci określiły jaki powinien być super przedszkolak, w jaki sposób powinien się zachowywać. W naszej grupie są mądre pięciolatki, więc wykonały to zdanie wzorowo. Kolejnym zadaniem był quiz dotyczący naszego przedszkola i tu również dzieci świetnie sobie poradziły. Do zabawy z balonami nie trzeba było zapraszać dzieci, bo balony równa się super zabawa. Uśmiechy na twarzach gwarantowane. Następnie dzieci siedząc w parach naprzeciwko siebie, wymieniały podobieństwa i różnice, jakie zauważyły w swoim wyglądzie oraz mówiły sobie wzajemnie miłe słowa ♥ Zabawy o częściach ciała są dzieciom dobrze znane i bardzo lubiane. Zarówno „Głowa, ramiona, kolana, pięty”, jak i „Head, sholders…” Dzieci wymieniały części ciała w języku polskim i angielskim. Nie mogło też zabraknąć ulubionej ostatnio zabawy tanecznej w parach „Podaj rączki obie, zatańczymy sobie”. Ostatnim zadaniem była praca plastyczna nt. „Mój przyjaciel/moja przyjaciółka”. Na zakończenie świętowania dzieci otrzymały dyplom Super Przedszkolaka, upominki oraz słodki poczęstunek.



Międzynarodowy Dzień Kropki

Jest to dzień odkrywania talentów, wiary we własne siły i możliwości. Kropka to symbol pomysłowości, kreatywności, odwagi i pewności siebie. I właśnie to było zamysłem naszych dzisiejszych działań! Na początek dzieci obejrzały film pt. „The dot” i poznały historię Vashti, która uwierzyła we własne siły, możliwości i odkryła swój talent. Dzieci wypowiadały się na temat swoich talentów, a rodzice wypisali na kolorowych kropkach talenty swoich dzieci, z których zrobiliśmy „Drzewo talentów”. Były też różne zabawy z kropkami (m.in. „Kropkowy Twister”), które sprawiły dzieciom ogromną radość. Po wysłuchaniu opowiadania „Opowieść i małej kropce”, dzieci wykonały prace plastyczne „Stwórz coś z kropki”, gdzie wykazały się pomysłowością i każda praca była inna i bardzo ciekawa. A malowanie palcami i patyczkami higienicznymi sprawiło dzieciom niesamowitą frajdę. Prace dzieci można podziwiać w szatni naszego przedszkola oraz poniżej.
Na zakończenie dzieci pozowały do zdjęć i otrzymały dyplomy za udział w kreatywnych zajęciach.


Witajcie!

Nowy rok szkolny, nowa przygoda, a nasza grupa w niezmienionym składzie 😊


ROK SZKOLNY 2020/2021

01.06.2021

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MIESIĄC CZERWIEC

Tematyka:

  1. Lato – czas zabawy
  2. Kolorowe lato
  3. Żegnamy przedszkole
  4. Do widzenia!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,
  • doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii,
  • budzenie empatii,
  • poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie słownika czynnego,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej,
  • zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
  • poznanie określeń związanych z położeniem różnych przedmiotów w przestrzeni,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wykonywania zadań,
  • poznanie wybranych kroków tanecznych,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uwrażliwienie na piękno tańca,
  • poznanie wyglądu i nazw wybranych letnich kwiatów,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas zajęć plastycznych,
  • poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji,
  • rozwijanie kreatywności,
  • rozwijanie empatii i wrażliwości,
  • poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
  • poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,
  • rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
  • uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o środowisko naturalne, a szczególności pszczoły,
  • poznanie głosów wybranych mieszkańców łąki,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
  • nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
  • rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie sprawności motorycznej,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw,
  • poznanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu nad morzem,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • odnajdywanie radości w kreatywnym działaniu,
  • poznanie różnych letnich zabaw,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • odnajdywanie korzyści płynących ze spędzania czasu na świeżym powietrzu,
  • zachęcanie do estetycznego wykonania pracy,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury,
  • zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych,
  • poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
  • rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
  • doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
  • poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • doskonalenie umiejętności liczenia;
  • uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów Polski,
  • poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
  • ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas wakacji nad morzem.

04.05.2021

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

MIESIĄC MAJ

Tematyka:

  1. Wielka wyprawa
  2. Nasze podróże
  3. Książka – mój przyjaciel. Baśnie, bajki, legendy
  4. Rodzina razem się trzyma. Ja i moi bliscy

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „oszczędność”,
  • zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
  • poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
  • poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • budowanie pewności siebie,
  • poznanie roli tempa w piosenkach,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,
  • poznanie budowy samolotu,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
  • motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
  • poznanie różnych sposobów oszczędzania,
  • kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
  • wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,
  • poznanie wybranych owoców tropikalnych,
  • zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
  • poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
  • budowanie poczucia przynależności do grupy,
  • poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
  • nauka gry na bębenku,
  • budzenie poczucia ciekawości świata,
  • poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu
  • poznanie wartości „mądrość”,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
  • budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy,
  • poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich wyglądzie,
  • rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy,
  • poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni,
  • nabywanie wiadomości dotyczących książek,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki,
  • zachęcanie do częstego odwiedzania biblioteki,
  • poznanie różnych książek z nutami,
  • rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.,
  • poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac,
  • integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw,
  • poznanie różnych rodzajów książek,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • kształcenie słownika czynnego dzieci,
  • budzenie w dzieciach chęci szukania mądrości w książkach,
  • poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie roli księgarni,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
  • rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni,
  • rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju,
  • budzenie zainteresowania muzyką,
  • poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu „Książka”,
  • rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia,
  • zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem,
  • poznanie roli i wartości rodziny,
  • rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach,
  • poznanie roli poszczególnych członków rodziny,
  •  rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • poznanie nazw wybranych kwiatów,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • poznanie wybranych utworów muzyki poważnej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji,
  • pokazanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku,
  • poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków,
  • ukazanie piękna bycia częścią rodziny,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej wypowiedzi,
  • ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie,
  • poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie umiejętności językowych dzieci,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie piosenki o tacie z dziecięcego repertuaru muzyki,
  • rozwijanie słuchu muzycznego dzieci i ich umiejętności wokalnych,
  • poznanie wyglądu różnych zegarów,
  • rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
  • rozwijanie poczucia estetyki u dzieci.

Szanowni Państwo. W trosce o bezpieczeństwo Waszych dzieci zmuszony jestem do ograniczenia funkcjonowania przedszkola w piątek, 5 marca. W przedszkolu będzie obecna w zasadzie tylko pani Joanna. Może przyjdzie już pani Natalia, ale mimo wszystko jest to zbyt mało aby zapewnić kompletne zajęcia wszystkim grupom. Dlatego bardzo proszę o zapewnienie opieki dzieciom na piątek i nie posyłanie dzieci do przedszkola. Od poniedziałku wszystko powinno wrócić do normy. Nie będzie tylko pani Ani. Proszę o zrozumienie tej sytuacji.


Kolejna zła informacja. Pani Justyny nie będzie do 5 marca. Na dodatek kolejni nauczyciele zaczynają chorować. Dzieci, które przyjdą do przedszkola będą kierowane do innych grup.


Niestety Pani Justyny nadal nie będzie w pracy. Do 22 lutego. Dzieci z Waszej grupy będziemy kierowali do innych grup. Pani Justyna nie jest jedyną nieobecną nauczycielką i nie mamy już nikogo żeby skierować na zastępstwo.


PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ LUTY

.

Tematyka:

  1. Siły przyrody
  2. Cztery żywioły
  3. Wielka wyprawa
  4. Nasze podróże

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
  • poznanie obiegu wody w przyrodzie,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • nabywanie umiejętności  wnioskowania,
  • uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
  • poznanie właściwości wody,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości,
  • poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
  •  rozwijanie słuchu muzycznego,
  •  rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie właściwości powietrza,
  • zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu,
  • rozwijanie empatii,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • budzenie odpowiedzialności za środowisko,
  • poznanie właściwości ognia,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,
  • poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i umiejętności wyciągania wniosków,
  • budowanie postawy pokory wobec potęgi żywiołów,
  • poznawanie własnych możliwości twórczych,
  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
  • poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania i uogólniania,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • budowanie wiary we własne możliwości,
  • poznanie nowej wartości „oszczędność”,
  • zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
  • poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
  • poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • budowanie pewności siebie,
  • poznanie roli tempa w piosenkach,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,
  • poznanie budowy samolotu,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
  • motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
  • poznanie różnych sposobów oszczędzania,
  • kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
  • wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,
  • poznanie wybranych owoców tropikalnych,
  • zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
  • poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
  • budowanie poczucia przynależności do grupy,
  • poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
  • nauka gry na bębenku,
  • budzenie poczucia ciekawości świata,
  • poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N.  i pokazu.

Wigilijny czas


Wyczekiwany Gość 🙂

CHOINKA JUŻ GOTOWA

ANDRZEJKI

Plan pracy na miesiąc grudzień.

PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

GRUDZIEŃ

Tematyka:

  1. Nadchodzi zima
  2. Coraz zimniej
  3. Świąteczne przygotowania
  4. Wesołych świąt!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
  • rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania,
  • nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
  • poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej,
  • nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
  • rozwijanie słuchu fonetycznego,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
  • poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie cierpliwości,
  • poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
  • wzbogacanie słownika czynnego,
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
  • kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
  • rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
  • rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznanie sposobu systematyzowania nabytych wiadomości w formie plakatów,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
  • poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
  • budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
  • poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
  • poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
  • kształtowanie postawy życzliwości,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
  • ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie mowy,
  • uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
  • poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
  • poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
  • rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.

Dzień Pluszowego Misia.

Chcemy wam przedstawić, czego dowiedzieliśmy się i nauczyliśmy do tej pory. Oto tematyka, z którą się zapoznaliśmy:

  1. W przedszkolu
  2. Nasze przedszkole
  3. Jestem bezpieczny
  4. Pomocna dłoń
  5. Idzie jesień przez świat
  6. Jesienna przygoda
  7. Koszyk Pani Jesieni
  8. Skarby jesieni
  9. Moje hobby
  10. Ulubione zajęcia

Poznaliśmy takie wartości, jak: przyjaźń, odwaga, pracowitość, uprzejmość, kreatywność i rozumiemy ich znaczenie.

Obchodziliśmy Dzień Przedszkolaka, Dzień Chłopaka oraz witaliśmy nową porę roku – Jesień.

A cóż to

Bezpieczni na drodze

Biegamy

Dzień chłopaka

Dzień przedszkolaka

Jesienne łapacze snów

Jesienne parasole

Jesteśmy kreatywni

Jeżyki widelcem malowane