Zespół Szkolno-Przedszkolny
w Lisewie

Masz pytania? Zadzwoń

56 676 79 16
Podobny obraz

Witajcie!

Nasza grupa nazywa się „Biedronki” i uczęszcza do niej 24 dzieci, w tym 15 dziewczynek i 9 chłopców. Jesteśmy czterolatkami, lubimy wesoło i ciekawie spędzać czas oraz poznawać nowe rzeczy.


Szanowni Państwo. W trosce o bezpieczeństwo Waszych dzieci zmuszony jestem do ograniczenia funkcjonowania przedszkola w piątek, 5 marca. W przedszkolu będzie obecna w zasadzie tylko pani Joanna. Może przyjdzie już pani Natalia, ale mimo wszystko jest to zbyt mało aby zapewnić kompletne zajęcia wszystkim grupom. Dlatego bardzo proszę o zapewnienie opieki dzieciom na piątek i nie posyłanie dzieci do przedszkola. Od poniedziałku wszystko powinno wrócić do normy. Nie będzie tylko pani Ani. Proszę o zrozumienie tej sytuacji.


Kolejna zła informacja. Pani Justyny nie będzie do 5 marca. Na dodatek kolejni nauczyciele zaczynają chorować. Dzieci, które przyjdą do przedszkola będą kierowane do innych grup.


Niestety Pani Justyny nadal nie będzie w pracy. Do 22 lutego. Dzieci z Waszej grupy będziemy kierowali do innych grup. Pani Justyna nie jest jedyną nieobecną nauczycielką i nie mamy już nikogo żeby skierować na zastępstwo.


PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ LUTY

.

Tematyka:

  1. Siły przyrody
  2. Cztery żywioły
  3. Wielka wyprawa
  4. Nasze podróże

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
  • poznanie obiegu wody w przyrodzie,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • nabywanie umiejętności  wnioskowania,
  • uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
  • poznanie właściwości wody,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości,
  • poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości,
  •  rozwijanie słuchu muzycznego,
  •  rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
  • poznanie właściwości powietrza,
  • zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu,
  • rozwijanie empatii,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • budzenie odpowiedzialności za środowisko,
  • poznanie właściwości ognia,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,
  • poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i umiejętności wyciągania wniosków,
  • budowanie postawy pokory wobec potęgi żywiołów,
  • poznawanie własnych możliwości twórczych,
  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
  • poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania i uogólniania,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • budowanie wiary we własne możliwości,
  • poznanie nowej wartości „oszczędność”,
  • zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
  • poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
  • poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • budowanie pewności siebie,
  • poznanie roli tempa w piosenkach,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,
  • poznanie budowy samolotu,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
  • motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
  • poznanie różnych sposobów oszczędzania,
  • kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
  • wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,
  • poznanie wybranych owoców tropikalnych,
  • zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
  • poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
  • budowanie poczucia przynależności do grupy,
  • poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
  • nauka gry na bębenku,
  • budzenie poczucia ciekawości świata,
  • poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N.  i pokazu.

Wigilijny czas


Wyczekiwany Gość 🙂

CHOINKA JUŻ GOTOWA

ANDRZEJKI

Plan pracy na miesiąc grudzień.

PLAN  PRACY  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

GRUDZIEŃ

Tematyka:

  1. Nadchodzi zima
  2. Coraz zimniej
  3. Świąteczne przygotowania
  4. Wesołych świąt!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
  • rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania,
  • nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
  • poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej,
  • nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
  • rozwijanie słuchu fonetycznego,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
  • poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie cierpliwości,
  • poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
  • wzbogacanie słownika czynnego,
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
  • kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
  • rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
  • rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznanie sposobu systematyzowania nabytych wiadomości w formie plakatów,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
  • poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
  • budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
  • poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
  • poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
  • kształtowanie postawy życzliwości,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
  • ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie mowy,
  • uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
  • poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
  • poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
  • rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.

Dzień Pluszowego Misia.

Chcemy wam przedstawić, czego dowiedzieliśmy się i nauczyliśmy do tej pory. Oto tematyka, z którą się zapoznaliśmy:

  1. W przedszkolu
  2. Nasze przedszkole
  3. Jestem bezpieczny
  4. Pomocna dłoń
  5. Idzie jesień przez świat
  6. Jesienna przygoda
  7. Koszyk Pani Jesieni
  8. Skarby jesieni
  9. Moje hobby
  10. Ulubione zajęcia

Poznaliśmy takie wartości, jak: przyjaźń, odwaga, pracowitość, uprzejmość, kreatywność i rozumiemy ich znaczenie.

Obchodziliśmy Dzień Przedszkolaka, Dzień Chłopaka oraz witaliśmy nową porę roku – Jesień.

A cóż to

Bezpieczni na drodze

Biegamy

Dzień chłopaka

Dzień przedszkolaka

Jesienne łapacze snów

Jesienne parasole

Jesteśmy kreatywni

Jeżyki widelcem malowane

Nasze zabawy

Nasze zajęcia

Plac zabaw

Powitanie jesieni

Zabawy

Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.
Skip to content