Zimowe zabawy na śniegu!
PLAN PRACY NA STYCZEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Płynie czas.
- Młodsi i starsi.
- Sport to zdrowie.
- Dbam o zdrowie.
Cele ogólne:
- poznanie tradycji witania Nowego Roku;
- odczuwanie wspólnej radości;
- poznanie nazw dni tygodnia;
- kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
- odczuwanie życzliwości dla innych osób;
- nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
- dostrzeganie różnic w porach roku;
- rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;
- rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
- poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
- rozumienie pojęcia rodzina;
- nazywanie członków rodziny;
- rozwijanie spostrzegawczości;
- doskonalenie sprawności manualnych;
- zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
- kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
- przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
- ćwiczenie umiejętności na sylaby;
- porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały;
- umiejętność odróżniania pary od jednostki;
- przybliżanie wartości zabawy w parach;
- poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
- uświadamianie zagrożeń płynących ze świata ludzi i zwierząt;
- poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
- poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
- określanie cech przedmiotów za pomocą przymiotników;
- rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
- szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
- ćwiczenie umiejętności zachowania się podczas spotkania z nieznanym psem;
Piosenka do nauki: “Kocham Babcię, kocham Dziadka”
muz. Barbara Kolago, sł. Anna Bernat
Kocham Babcię, kocham Dziadka,
bo kochanych Dziadków mam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
na bębenku dla nich gram!
Bam, bam, bam, ram, tam, ram!
Na bębenku, na bębenku: ram, tam, ram!
Dla kochanych Dziadków gram!
Ram, tam, tam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka,
więc buziaka szybko dam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka
– na trójkącie dla nich gram!
Dzyń, dzyń, dzyń, bim, bam, bam!
Na trójkącie, na trójkącie:
dzyń, dzyń, dzyń, bim, bam, bam!
Dla kochanych Dziadków gram!
Bim, bam, bam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka,
to powtarzam wszystkim wam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka
– na kołatce dla nich gram!
Klap, klap, klap, pat, pat, pam!
Na kołatce, na kołatce:
klap, klap, klap, pat, pat, pam!
Dla kochanych Dziadków gram!
Pat, pat, pam!

ŚWIĄTECZNY CZAS
Jeśli film się nie otwiera kliknij tutaj.
Wysyłamy kartki świąteczne
MIKOŁAJ ZAWITAŁ DO NAS
To co Sówki lubią najbardziej – zabawy na świeżym powietrzu! 🙂
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
GRUDZIEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Nadchodzi zima.
- Coraz zimniej.
- Świąteczne przygotowania.
- Wesołych świąt!
Cele ogólne:
- poznanie oznak zimy;
- umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy;
- kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy;
- nazywanie i odróżnianie figur geometrycznych;
- ćwiczenie sprawności manualnej podczas wycinania figur geometrycznych;
- nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach;
- zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych;
- uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;
- kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą;
- nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków;
- uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila;
- poznanie pojęć zamrażanie i roztapianie;
- określanie nasycenia barw z użyciem przymiotników jasny / ciemny;
- określanie sposobów wyrażania miłości;
- kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;
- czekanie na swoją kolej podczas rozmowy;
- zapoznanie z zawodem i pracą listonosza;
- określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami;
- nabywanie umiejętności składania życzeń;
- przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych;
- kształtowanie umiejętności odróżniania instrumentów muzycznych;
- umiejętność odczuwania świątecznego nastroju podczas zabaw muzycznych;
- utrwalanie podstawowych kolorów;
- usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;
- czerpanie przyjemności z obdarowywania prezentami ;
- nazywanie emocji;
- przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja;
- utrwalanie nazw części ciała;
- składanie obrazka z części;
- poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej;
- śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem;
- zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;
„A Mikołaj pędzi” – piosenka
Już na płatkach śniegu przyfrunęły święta
Teraz wszystkie dzieci marzą tylko prezentach
Sanie Mikołaja dzwonią dzwoneczkami
Święty Mikołaju, bądź już wreszcie tutaj z nami
Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna
Od domu do domu ciężką pracę ma
Jego piękną brodę pokrył srebrny lód
Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł.
Święty Mikołaju my ci pomożemy
I wszystkie prezenty szybko dzieciom rozniesiemy
Potem pod choinką siądziesz razem z nami
Też swój prezent znajdziesz w pięknym koszu z paczuszkami
Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna…
Andrzejki u Sówek.
Dzień Pluszowego Misia.
EKPERYMENTY
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
Dzień postaci z bajek u Sówek
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
LISTOPAD

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Nasza mała ojczyzna.
- Mój dom – Polska.
- Moje hobby.
- Ulubione zajęcia.
Cele ogólne:
- rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
- budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
- uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania;
- stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń́ językowych;
- kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
- uwrażliwianie na piękno wsi ;
- rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
- kształtowanie pojęcia numer domu;
- uwrażliwianie na potrzebę znajomości adresu zamieszkania;
- kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
- uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
- poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych;
- kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju;
- zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
- kształtowanie postaw patriotycznych;
- budzenie dumy z przynależności narodowej;
- zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence;
- kształtowanie zdolności opowiadania bajek;
- rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce;
- przeliczanie symboli narodowych;
- rozpoznawanie symboli narodowych;
- rozbudzanie postaw patriotycznych;
- wzbogacanie wiedzy społeczno-przyrodniczej;
- nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
- wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech;
- umiejętność skupiania się i wyciąganie wniosków;
- rozbudzanie wrażliwości podczas działań z farbami.

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swymi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
Marchewkowe poczynania.
Sówki wiedzą już, które grzyby są jadalne.
Sówki na jesiennym spacerze.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – PAŹDZIERNIK
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Idzie jesień przez świat.
- Jesienna przyroda.
- Koszyk Pani Jesieni.
- Skarby jesieni.
Cele ogólne:
- umiejętność́ rozpoznawania i nazywania roślin jako elementów przyrody;
- uwrażliwianie na piękno przyrody otaczające człowieka;
- wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego;
- poznanie oznak jesieni występujących w przyrodzie;
- nabieranie sprawności motoryki małej;
- rozumienie pojęć mały, duży;
- kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży;
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi;
- zapoznanie z instrumentem muzycznym – kołatką;
- wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi;
- poznanie malarstwa o tematyce jesiennej;
- rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby;
- poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych;
- nabywanie empatycznego stosunku do świata zwierząt;
- zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (mysz polna);
- czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych;
- nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki / niski, wyższy / niższy, wysoko / nisko;
- uświadamianie konieczności dbania o własne zdrowie;
- określenie zasad zdrowego odżywiania;
- zapoznanie się z wyglądem dyni;
- utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat);
- muzykowanie z użyciem darów jesieni: kasztanów;
- łączenie pojęć dobry / zły z kolorami;
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych;
- rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw;
- kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie;
- zdobywanie wiadomości na temat kukurydzy i produktów z niej powstałych;
- umiejętność nazywania produktów spożywczych;
- rozumienie znaczenia warzyw dla zdrowia;
- poznanie owoców i ich nazw;
- umiejętność rozróżniania owoców;
„Kolczasty jeż”- piosenka
sł. Natalia Kuczyńska, muz. Zimowiej Kompaniejec
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.
Ref. Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.
Ref. Chociaż na grzbiecie…
Dzień Chłopaka u Sówek
Powitanie Jesieni! Sówki odnalazły wszystkie dary jesieni schowane przez Panią Jesień! 🙂
Dzień Przedszkolaka
Na dworze najlepiej!! :))
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
WRZESIEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- W przedszkolu.
- Nasze przedszkole.
- Jestem bezpieczny.
- Pomocna dłoń.
Cele ogólne:
- zapoznanie dzieci z N.;
- poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych;
- stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;
- rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach sali;
- zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu;
- poznanie wyposażenia łazienki;
- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie;
- poznanie określeń na górze, na dole i rozwijanie orientacji na kartce;
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych proszę, dziękuję;
- tworzenie sytuacji sprzyjających zgodnemu współdziałaniu podczas zajęć ruchowych;
- posługiwanie się nazwami podstawowych kolorów;
- uczenie się wykonywania czynności porządkowych;
- tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności;
- kształtowanie umiejętności uprzejmego zachowania się w każdej sytuacji;
- rozumienie pojęcia para i umiejętność jego odzwierciedlania w różnych kontekstach zabawowych;
- rozumienie i wykonywanie poleceń słownych;
- rozumienie potrzeby używania słów proszę, dziękuję, przepraszam;
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie;
- budowanie poczucia przynależności grupowej;
- wspomaganie dziecka w nabywaniu umiejętności wyrażania potrzeb;
- rozwijanie plastycznej inwencji twórczej;
- poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze;
- kształtowanie umiejętności dzielenia się przestrzenią z innymi osobami oraz nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu;
- zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw;
- poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię;
- zachęcanie do wspólnej zabawy;
- zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie;
- kształtowanie umiejętności używania liczb porządkowych: pierwszy, drugi, trzeci;
- zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupowych;
„Idą buty do przedszkola” – piosenka
sł. Anna Bernat, muz. Michał Ciechan
Już od rana tupu tup
Po chodniku tupią buty!
Każdy but śpieszy się,
Do przedszkola zdążyć chce!
Ref.: Do przedszkola… la la la,
Biegnie Grześ i Ola la!
Jeden but i drugi but…
Hop la la la tupu tup!
Tupią buty tupu tup,
Jak piłeczki sobie skaczą,
Każdy but dobrze wie,
Sznurowadła wiąże się!
Ref.: Do przedszkola… la la la…
A w przedszkolu buty śpią
W kolorowych ciepłych workach,
Każdy but i we śnie
Do przedszkola śpieszy się!
Ref.: Do przedszkola… la la la…
Nasze pierwsze dni w przedszkolu.