Zespół Szkolno-Przedszkolny
w Lisewie

masz pytania? zadzwoń

56 676 79 16

Zimowe zabawy na śniegu!

PLAN PRACY NA STYCZEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Płynie czas.
  2. Młodsi i starsi.
  3. Sport to zdrowie.
  4. Dbam o zdrowie.

Cele ogólne:

  • poznanie tradycji witania Nowego Roku;
  • odczuwanie wspólnej radości;
  • poznanie nazw dni tygodnia;
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
  • odczuwanie życzliwości dla innych osób;
  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
  • dostrzeganie różnic w porach roku;
  • rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;
  • rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
  • rozumienie pojęcia rodzina;
  • nazywanie członków rodziny;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • doskonalenie sprawności manualnych;
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
  • kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
  • przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
  • ćwiczenie umiejętności na sylaby;
  • porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały;
  • umiejętność odróżniania pary od jednostki;
  • przybliżanie wartości zabawy w parach;
  • poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
  • uświadamianie zagrożeń płynących ze świata ludzi i zwierząt;
  • poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
  • poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
  • określanie cech przedmiotów za pomocą przymiotników;
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
  • szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
  • ćwiczenie umiejętności zachowania się podczas spotkania z nieznanym psem;

Piosenka do nauki: “Kocham Babcię, kocham Dziadka” 

muz. Barbara Kolago, sł. Anna Bernat

Kocham Babcię, kocham Dziadka,

bo kochanych Dziadków mam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka –

na bębenku dla nich gram!

Bam, bam, bam, ram, tam, ram!

Na bębenku, na bębenku: ram, tam, ram!

Dla kochanych Dziadków gram!

Ram, tam, tam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka,

więc buziaka szybko dam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka

– na trójkącie dla nich gram!

Dzyń, dzyń, dzyń, bim, bam, bam!

Na trójkącie, na trójkącie:

dzyń, dzyń, dzyń, bim, bam, bam!

Dla kochanych Dziadków gram!

Bim, bam, bam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka,

to powtarzam wszystkim wam!

Kocham Babcię, kocham Dziadka

– na kołatce dla nich gram!

Klap, klap, klap, pat, pat, pam!

Na kołatce, na kołatce:

klap, klap, klap, pat, pat, pam!

Dla kochanych Dziadków gram!

Pat, pat, pam!

ŚWIĄTECZNY CZAS

Jeśli film się nie otwiera kliknij tutaj.

Wysyłamy kartki świąteczne

MIKOŁAJ ZAWITAŁ DO NAS

To co Sówki lubią najbardziej – zabawy na świeżym powietrzu! 🙂


PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

GRUDZIEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Nadchodzi zima.
  2. Coraz zimniej.
  3. Świąteczne przygotowania.
  4. Wesołych świąt!

Cele ogólne:

  • poznanie oznak zimy;
  • umiejętność dostrzegania i nazywania oznak zimy;
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy;
  • nazywanie i odróżnianie figur geometrycznych;
  • ćwiczenie sprawności manualnej podczas wycinania figur geometrycznych;
  • nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach;
  • zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych;
  • uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;
  • kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą;
  • nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków;
  • uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania;
  • nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila;
  • poznanie pojęć zamrażanie i roztapianie;
  • określanie nasycenia barw z użyciem przymiotników jasny / ciemny;
  • określanie sposobów wyrażania miłości;
  • kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;
  • czekanie na swoją kolej podczas rozmowy;
  • zapoznanie z zawodem i pracą listonosza;
  • określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami;
  • nabywanie umiejętności składania życzeń;
  • przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych;
  • kształtowanie umiejętności odróżniania instrumentów muzycznych;
  • umiejętność odczuwania świątecznego nastroju podczas zabaw muzycznych;
  • utrwalanie podstawowych kolorów;
  • usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;
  • czerpanie przyjemności z obdarowywania prezentami ;
  • nazywanie emocji;
  • przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja;
  • utrwalanie nazw części ciała;
  • składanie obrazka z części;
  • poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej;
  • śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem;
  • zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;

„A Mikołaj pędzi” – piosenka

Już na płatkach śniegu przyfrunęły święta

Teraz wszystkie dzieci marzą tylko prezentach

Sanie Mikołaja dzwonią dzwoneczkami

Święty Mikołaju, bądź już wreszcie tutaj z nami

Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna

Od domu do domu ciężką pracę ma

Jego piękną brodę pokrył srebrny lód

Gdyby tak biedaczek już odpocząć mógł.

Święty Mikołaju my ci pomożemy

I wszystkie prezenty szybko dzieciom rozniesiemy

Potem pod choinką siądziesz razem z nami

Też swój prezent znajdziesz w pięknym koszu z paczuszkami

Ref.: A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna…

Szczęśliwy Mikołaj Daje Prezent Dzieciom | Premium Wektor

Andrzejki u Sówek.

Dzień Pluszowego Misia.

EKPERYMENTY

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA

Dzień postaci z bajek u Sówek

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

LISTOPAD

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Nasza mała ojczyzna.
  2. Mój dom – Polska.
  3. Moje hobby.
  4. Ulubione zajęcia.

Cele ogólne:

  • rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
  • budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
  • uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń́ językowych;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
  • uwrażliwianie na piękno wsi ;
  • rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
  • kształtowanie pojęcia numer domu;
  • uwrażliwianie na potrzebę znajomości adresu zamieszkania;
  • kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
  • uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
  • poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych;
  • kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju;
  • zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
  • kształtowanie postaw patriotycznych;
  • budzenie dumy z przynależności narodowej;
  • zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence;
  • kształtowanie zdolności opowiadania bajek;
  • rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce;
  • przeliczanie symboli narodowych;
  • rozpoznawanie symboli narodowych;
  • rozbudzanie postaw patriotycznych;
  • wzbogacanie wiedzy społeczno-przyrodniczej;
  • nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
  • wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech;
  • umiejętność skupiania się i wyciąganie wniosków;
  • rozbudzanie wrażliwości podczas działań z farbami.

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swymi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.

Marchewkowe poczynania.

Sówki wiedzą już, które grzyby są jadalne.

Sówki na jesiennym spacerze.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJPAŹDZIERNIK

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Idzie jesień przez świat.
  2. Jesienna przyroda.
  3. Koszyk Pani Jesieni.
  4. Skarby jesieni.

Cele ogólne:

  • umiejętność́ rozpoznawania i nazywania roślin jako elementów przyrody;
  • uwrażliwianie na piękno przyrody otaczające człowieka;
  • wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego;
  • poznanie oznak jesieni występujących w przyrodzie;
  • nabieranie sprawności motoryki małej;
  • rozumienie pojęć mały, duży;
  • kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży;
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi;
  • zapoznanie z instrumentem muzycznym – kołatką;
  • wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi;
  • poznanie malarstwa o tematyce jesiennej;
  • rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby;
  • poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych;
  • nabywanie empatycznego stosunku do świata zwierząt;
  • zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (mysz polna);
  • czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych;
  • nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki / niski, wyższy / niższy, wysoko / nisko;
  • uświadamianie konieczności dbania o własne zdrowie;
  • określenie zasad zdrowego odżywiania;
  • zapoznanie się z wyglądem dyni;
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat);
  • muzykowanie z użyciem darów jesieni: kasztanów;
  • łączenie pojęć dobry / zły z kolorami;
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych;
  • rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw;
  • kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie;
  • zdobywanie wiadomości na temat kukurydzy i produktów z niej powstałych;
  • umiejętność nazywania produktów spożywczych;
  • rozumienie znaczenia warzyw dla zdrowia;
  • poznanie owoców i ich nazw;
  • umiejętność rozróżniania owoców;

„Kolczasty jeż”- piosenka

sł. Natalia Kuczyńska, muz. Zimowiej Kompaniejec

A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.

Ref. Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.

Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.

Ref. Chociaż na grzbiecie…

Dzień Chłopaka u Sówek

Powitanie Jesieni! Sówki odnalazły wszystkie dary jesieni schowane przez Panią Jesień! 🙂

Dzień Przedszkolaka

Na dworze najlepiej!! :))

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

WRZESIEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. W przedszkolu.
  2. Nasze przedszkole.
  3. Jestem bezpieczny.
  4. Pomocna dłoń.

Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z N.;
  • poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych;
  • stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;
  • rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach sali;
  • zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu;
  • poznanie wyposażenia łazienki;
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie;
  • poznanie określeń na górze, na dole i rozwijanie orientacji na kartce;
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych proszę, dziękuję;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających zgodnemu współdziałaniu podczas zajęć ruchowych;
  • posługiwanie się nazwami podstawowych kolorów;
  • uczenie się wykonywania czynności porządkowych;
  • tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności;
  • kształtowanie umiejętności uprzejmego zachowania się w każdej sytuacji;
  • rozumienie pojęcia para i umiejętność jego odzwierciedlania w różnych kontekstach zabawowych;
  • rozumienie i wykonywanie poleceń słownych;
  • rozumienie potrzeby używania słów proszę, dziękuję, przepraszam;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie;
  • budowanie poczucia przynależności grupowej;
  • wspomaganie dziecka w nabywaniu umiejętności wyrażania potrzeb;
  • rozwijanie plastycznej inwencji twórczej;
  • poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze;
  • kształtowanie umiejętności dzielenia się przestrzenią z innymi osobami oraz nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu;
  • zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw;
  • poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię;
  • zachęcanie do wspólnej zabawy;
  • zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie;
  • kształtowanie umiejętności używania liczb porządkowych: pierwszy, drugi, trzeci;
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupowych;

„Idą buty do przedszkola” – piosenka

sł. Anna Bernat, muz. Michał Ciechan

Już od rana tupu tup

 Po chodniku tupią buty!

 Każdy but śpieszy się,

 Do przedszkola zdążyć chce!

 Ref.: Do przedszkola… la la la,

 Biegnie Grześ i Ola la!

 Jeden but i drugi but…

Hop la la la tupu tup!

Tupią buty tupu tup,

Jak piłeczki sobie skaczą,

 Każdy but dobrze wie,

 Sznurowadła wiąże się!

 Ref.: Do przedszkola… la la la…

A w przedszkolu buty śpią

 W kolorowych ciepłych workach,

 Każdy but i we śnie

 Do przedszkola śpieszy się!

 Ref.: Do przedszkola… la la la…

Nasze pierwsze dni w przedszkolu.

Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.
Skip to content